Administratie Waterwegen en Zeewezen (AWZ), meer, financier
In deze studie werden de drie alternatieven bestudeerd voor een betere binnenvaartontsluiting voor de kusthavens Zeebrugge en Oostende, die opgenomen zijn in de bindende bepalingen van het Ruimtelijk Structuurplan Vlaanderen (RSV):
de verbetering van het bestaande Kanaal Gent-Oostende;
de aanleg van een nieuwe kanaalverbinding tussen Zeebrugge en Oostende;
de uitbouw van de kustvaart.
Vernieuwend hierbij is dat naast een technisch en een planologisch luik tevens de economische, sociale, culturele en milieuaspecten uitgebreid aan bod kwamen.
Technum; International Marine and Dredging Consultants; Resource Analysis (2001). Eindrapport MaIS: deel 1. Doelstelling en context. IMDC/Resource Analysis/Technum: Antwerpen. IV, 118 pp., meer
Technum; International Marine and Dredging Consultants; Resource Analysis (2001). Eindrapport MaIS: deel 2. Beschrijving en optimalisatie van de alternatieven. IMDC/Resource Analysis/Technum: Antwerpen. VIII, 136 + 5 maps pp., meer
Technum; International Marine and Dredging Consultants; Resource Analysis (2001). Eindrapport MaIS: deel 3. Evaluatie van de alternatieven. IMDC/Resource Analysis/Technum: Antwerpen. VIII, 199 pp., meer
Technum; International Marine and Dredging Consultants; Resource Analysis (2001). Eindrapport MaIS: deel 4. Bijlagen. IMDC/Resource Analysis/Technum: Antwerpen. V, 89 pp., meer
Technum; International Marine and Dredging Consultants; Resource Analysis (2001). Eindrapport MaIS: deel 5. Kaartenset. IMDC/Resource Analysis/Technum: Antwerpen. 69 maps pp., meer