IMIS - Marine Research Groups | Compendium Coast and Sea

IMIS - Marine Research Groups

[ report an error in this record ]basket (0): add | show Print this page

Toetsing Maasdijk voor T1000 en T10000: hoogte winterdijk vergeleken met modelresultaten uit J18_5 (actuele toestand) en BenO17_5 (inclusief vergunde maatregelen): update Kessenich dijk
Smolders, S.; D'Haeseleer, E.; Mostaert, F. (2020). Toetsing Maasdijk voor T1000 en T10000: hoogte winterdijk vergeleken met modelresultaten uit J18_5 (actuele toestand) en BenO17_5 (inclusief vergunde maatregelen): update Kessenich dijk. Versie 3.0. WL Rapporten, 20_026_1. Waterbouwkundig Laboratorium: Antwerpen. VI, 12 pp.
Part of: WL Rapporten. Waterbouwkundig Laboratorium: Antwerpen. , more

Available in  Authors 
Document type: Project report

Keywords
    Numerical modelling
    Water management > Risk > Floods
    Belgium, Maas [Marine Regions]
Author keywords
    winterdijk; T1000; T10000

Project Top | Authors 
  • Controle vernieuwde dijkhoogtes Maas voor T1000, more

Contact details

Proposer: De Vlaamse Waterweg, more


Authors  Top 
  • Smolders, S., more
  • D'Haeseleer, E., more
  • Mostaert, F., more

Abstract
    Op basis van WAQUA modelresultaten (versie J18_5 en BenO17_5) van Rijkswaterstaat werden in 2018 in rapport Smolders et al. (2019) de waterstanden in het Vlaamse deel van de Maas vergeleken met de hoogtes van de winterdijk. Dit werd gedaan voor twee events: T1000 en T10000. Voor beide events en voor beide modelversies werd de winterdijk op verschillende locaties overschreden. Data van de kruinhoogtes van de vernieuwde dijk te Kessenich werden in vorig rapport niet meegenomen en dat wordt in dit rapport bijgewerkt. Dit rapport vergelijkt de dijkhoogtes, met de vernieuwde dijk, met de modelresultaten voor de T1000 en T10000 situatie. Voor de volledigheid worden de resultaten van het vorige rapport Smolders et al. (2019) ook hier gegeven samen met de update. De figuren geven dus een beeld van de toestand van het volledig stuk Maas dat aan België grenst. Voor het opwaartse stuk blijven de bevindingen van het vorige rapport geldig, nml. dat voor locatie, km 56, de winterdijk overschreden wordt bij een event met een terugkeerperiode van T60 en hoger (volgens model J18_5).

All data in the Integrated Marine Information System (IMIS) is subject to the VLIZ privacy policy Top | Authors